תפריט נגישות

רס"ר נסים כהן ז"ל

נסים כהן
בן 33 בנפלו
בן מטילדה ויהודה
נולד בחיפה
בכ' בשבט תרצ"ה, 24/1/1935
התגייס ב-31.1.52
שרת בחיל הים אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: אשה ושני ילדים

קורות חיים

בן יהודה ומתילדה. נולד ביום כ' בשבט תרצ"ה (24.1.1935) בחיפה למשפחה של יוצאי יוון. את לימודיו היסודיים למד וסיים בבית-הספר "אליאנס" ולאחר-מכן הצטרף לגדנ"ע-ים עד גיוסו לחיל-הים בינואר 1952. פעילותו הראשונה היתה בשייטת הטרפדות. לאחר שחרור מן הצבא הלך ללמוד מכונאות ואחרי שנה חזר לשירות-קבע לשייטת הטרפדות. רק בסוף שנת 1956 הועבר לשרת בספינת-משמר של חיל-הים ושירת בה בשנתיים ומחצה עד שהתנדב לשירות בצוללות. ששה ימים לאחר נישואיו עם בת-קיבוץ נסע נסים לאנגליה ולאחד ששה שבועות הצטרפה אליו רעייתו לשם שהייה של אחד-עשר חודש בליברפול ובסקוטלנד. אחרי תקופת האימונים וההכנה בחוץ-לארץ שב נסים עם הצוללת "תנין" לארץ.

לאחר שירות של חצי שנה כרס"ר ב"תנין" שימש נסים כרס"ר של בסיס ההדרכה לצוללנים. אך הרגיש שאינו ממצא עצמו בשהותו על החוף. בקורס הראשון אמנם התלהב והרגיש סיפוק בהוצאת מחזור חדש של אנשי-מקצוע, צוללנים. לאחר-מכן באה ההצעה לנסוע שנית לאנגליה ולהצטרף לצוות "דקר". תחילה נועד לשרת ב"דולפין", אך מסיבות שונות חל שינוי ברגע האחרון וששה שבועות בלבד לפני צאתו לאנגליה נתבקש לעבור לצוות "דקר". בהצעה זו ראה התקדמות. נסים כרס"ר היה מקפיד על כללי משמעת ועל הופעתם החיצונית של אנשיו. נסים אהב לכתוב סטירות בעיקר וגם פזמונים קלים. תמיד היה חורז חרוזים ואהב לשחק בחרוזים בלשון נופל על לשון. כן אהב לקרוא הרבה - החל בעתונים וספרות בלשית ועד לספרות אנגלית. אחד מתחביביו היה הבישול- ובצוללת היה "מסתנן" לפעמים ומסייע לטבח בעבודותיו. תחביב אחד שלו היה שיפוט במשחק הכדורגל. אבל להשתתף בעצמו במשחק- לא אהב. נסים נפרד מאשתו ביום 7 בינואר, כאשר טסה עם כל שאר משפחות צוות "דקר" לארץ, וכאשר הצוללת היתה בדרכה הביתה ונמצאה בנתיב-הים שבין גיברלטר לחיפה, נותק עמה הקשר ושוב לא נתחדש. זה היה ביום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968). הרבנות הצבאית הראשית קבעה כי תאריך-פטירתו של נסים, בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא יום כ"ט בטבת תשכ"ח (30.1.1968).

הניח אשה ושני ילדים. כיון שנסים נמנה עם חברי-הצוות הנעדרים הוצבה לו מצבת-זכרון בתוך האנדרטה לזכר אנשי "דקר" בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. בספרו של ערן שורר "ששה ימים ב'דקר'" מוקדשים עמודים מספר לנסים ולתולדותיו בצירוף תמונתו.



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה