תפריט נגישות

סמל אמנון ניסים ז"ל

אמנון ניסים
בן 20 בנפלו
בן מרגריט ואלברט
נולד בעירק
בכ"ז באדר תש"ט, 28/3/1949
התגורר בתל אביב
התגייס ב-10.8.1967
שרת בחיל התותחנים גד' 755
נפל בעת מילוי תפקידו
בב' באייר תשכ"ט, 20/4/1969
מקום נפילה: אזור תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 2, שורה: 3, קבר: 16.
הותיר: הורים, אח ושלוש אחיות

קורות חיים

אמנון נולד ב- 28.3.49 בעירק (בגדד). קרוי ע"ש דודו שנהרג בתאונת דרכים. היה ילד יפה, חייכני ומפונק, מוכשר במיוחד. למד בביה"ס העממי "הכרמל" תל-אביב. בסיימו קיבל פרס הצטיינות. למד בתיכון עירוני א' ת"א, סיים בהצטיינות.

אהב מוסיקה, שחק כדורגל בקבוצת מכבי ת"א ואהב את הים.

התגייס לצה"ל ב- 10.8.67 בחר להתגייס לחיל התותחנים (למרות שרצה להיות במודיעין כאחיו). במהלך השרות עבר קורס מ"כים, נפצע ברגלו, אושפז בבי"ח, אך לא ויתר על ההמשכיות וחזר לקורס, אותו סיים בהצלחה. התנדב לקורס צניחה, אותו סיים כרגיל בהצטיינות. בחיל התותחנים מונה כמפקד סוללה ונווט טילים נגד טנקים. קיבל פרס הצטיינות על כשרונותיו והועלה לדרגת סמל, כפרס, עם הדגשה: "אין כמוהו חייל למופת".

אמנון שרת בתעלת סואץ, ובמלחמת ההתשה היה חשוף להפגזות קשות, אשר אחת מהן הרגה אותו. לא אפשרו לנו לפרסם את דבר נפילתו בעתונות, בזמנו, מאחר והיה מספר רב של נופלים באותו יום ובאותו שבוע (היום זה כבר לא קיים!).

אמנון נפל שבועיים לאחר קבלת תעודת הבגרות! 23 יום לאחר יום הולדתו ה- 20. שנה ושמונה חודשים שרת בצה"ל. נקבר בערב יום העצמאות ה- 21 של מדינת ישראל.

בזמן הלוויתו של אמנון ז"ל היתה אמורה להתקיים מסיבת ברית להולדת התאומים של אחותו. באותה שעה שאמורה להיות מסיבת הברית ובאותו תאריך, צה"ל קבע את זמן ההלויה בה נקבר לעולמים.

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה