תפריט נגישות

אל"ם עזרא (בבן) דותן ז"ל

עזרא דותן
בן 43 בנפלו
בן רוזלי-ברברה וגרשון
נולד בדנציג
בכ' בתשרי תרצ"ח, 25/9/1937
התגורר בתל אביב
התגייס ב-מאי 1955
שרת בחיל האויר בח"א 27
נפל בעת שירותו
בי"ב באייר תשמ"א, 16/5/1981
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה, בת, שני בנים והורים

קורות חיים

בן רוזלי-ברברה וגרשון זנדמן. נולד ביום כ' בתשרי תרצ"ח (25.9.1937) בעיר הנמל דנציג שבין פולין לגרמניה. בשנת 1940, זמן קצר לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, עלה עם הוריו ארצה באוניית מעפילים; הספינה נתפסה על-ידי הצי הבריטי ונוסעיה הוגלו לאי-מאוריציוס. עזרא החל ללמוד בבית-ספר יסודי במאוריציוס, ובשנת תש"ה עלה עם משפחתו לארץ בפעם השנייה. המשפחה השתקעה בנהריה, שם המשיך את לימודיו בבית-הספר היסודי "וייצמן" ובבית-הספר התיכון המקומי. עזרא היה מיוזמיו ומקימיו של מועדון התעופה בנהריה וסיים את לימודיו בבית-הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. הוא שיחק טניס, עסק בשחייה, רכב על אופניים, ניגן על פסנתר וניגן במפוחית פה, אבל אהבתו הגדולה היתה התעופה, שלה הקדיש את חייו. היה חובב טיסנים, נהג להטיסם בבסיס בסופי שבוע, והשתתף בבניית המזל"טים לח"א.

עזרא גויס לצה"ל במחצית מאי 1955 והתנדב לשרת בחיל-האוויר. בשנת 1957 סיים בהצלחה קורס טיס והוסמך כטייס. היה טייס-קרב מעולה והשתתף בכל מלחמות ישראל. מסלול קידומו בחיל-האוויר היה ארוך ומגוון: היה קצין מקלענות וחימוש, קצין מבצעים, יועץ אווירי בפיקוד, מדריך טיסה, מפקד טייסת, מפקד בסיס ומפקד קורס זרוע-אוויר בבית-הספר לפיקוד ומטה. את כל התפקידים הללו מילא בהצלחה מרובה. הוא נשלח לסיורים מקצועיים ולמטרות רכש לצרפת, לבריטניה ולארצות-הברית. בשנת 1961 נשא לאשה את מרי ובמרוצת השנים נולדו להם שני בנים ובת. במהלך שירותו נפגע מטוס מיראז' אך הוא הצליח להנחיתו בשדה מגידו ללא מנוע.

כאשר שירת כמפקד טייסת 109 הפיל 2 מטוסי מיג 17 עם מטוס עיט באמצעות רקטות ותותחים, בקרב אוויר מעל לבנון.

בתפקידו האחרון שירת כמפקד בסיס בח"א 27.

ביום י"ב באייר תשמ"א (16.5.1981), נפל אלוף-משנה עזרא בעת שירותו והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו אשה, בת, שני בנים והורים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה