תפריט נגישות

סמל חיים ברוקר ז"ל

חיים ברוקר
בן 33 בנפלו
בן מלכה ויצחק
נולד ברומניה - רומן
בכ"ח באדר א' ת"ש, 9/3/1940
התגורר בבת ים
התגייס ב-נובמבר 1958
שרת בחיל התותחנים עוצבת הרעם
נפל בקרב
בכ' בתשרי תשל"ד, 16/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 3, שורה: 6, קבר: 1.
הותיר: אשה, בן - עמית והורים

קורות חיים

חיים, בן מלכה ויצחק, נולד ביום כ"ח באדר א' ת"ש (9.3.1940), בעיר רומן ברומניה ולמד בבית-הספר העממי-היהודי שבעיר הולדתו. בשנת 1951, כשהיה בן אחת-עשרה עלה עם משפחתו ארצה. המשפחה השתקעה בנהריה ושם השלים חיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "ויצמן". הוא המשיך ולמד בבית-הספר התיכון העיוני "נהריה" ועמד בבחינות הבגרות בהצלחה. חיים נולד אל תוך מוראותיה של מלחמת העולם השנייה ושנות ילדותו הראשונות עברו עליו בתקופת הכיבוש הנאצי. חוויות המלחמה לא הותירו ספק בלב המשפחה בדבר עתידה, וכאשר נפתחו שערי רומניה להגירה, עלתה מיד ארצה והחלה בונה את חייה במולדת המחודשת. חיים הסתגל לתנאי הארץ, למד את השפה והתערה בחברת בני גילו. כבר בכיתה הראשונה של בית-הספר התיכון התבלט בכשרונותיו ובחריפותו. במיוחד הצטיין בלימודי המקצועות הריאליים. הוא התברך בבהירות-מחשבה ובכושר אנאליטי יוצא-דופן. רבים מבני כיתתו הצליחו להבין בעיות מסובכות רק לאחר שחיים הסביר להם אותן. מוריו מספרים שהיה ממעט בדיבור ונחבא אל הכלים. הוא לא התגאה בהישגיו ותמיד היה נכון לעזור לחברים בלימודיהם. בזכות צניעותו ואהבתו הכנה לבני אדם, התחבב על הכל והיה אהוד על מוריו ועל חבריו ללימודים כאחד. בכוח הצירוף הנדיר הזה של כישרון עם ענווה - עשה והצליח. הוא זכה להישגים ולהערכה שאינם שכיחים אצל נער בגילו. תקופת שירותו בצה"ל הייתה לגביו רק אבן דרך במסלול שקבע לעצמו.

חיים גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1958 והוצב לחיל התותחנים. לאחר סיום הטירונות עבר קורס-יסוד במקצועות החיל והשתלם כרגם 120 מ"מ וכקשר-תותחנים. לאחר שסיים את הקורס בהצלחה הוצב ליחידת שדה, ובדרכו השקטה והצנועה, מילא את תפקידו ביעילות ובנאמנות. הוא לא התלהב מחיי הצבא אבל גם לא התלונן. כאדם בוגר ואחראי הכיר בחובתו ומילא אותה היטב. גם בצבא למדו הכל להעריך אותו ולכבדו. מפקדו כתב עליו: "הוא היה לדוגמא בתכונותיו כאדם וכחבר. חיים היה תמיד שקט ורציני בעבודתו, הצטיין במילוי כל תפקידיו ומילא את כל המוטל עליו ביסודיות ובטוב שכל".

לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר, המשיך חיים בדרכו לפסגת ההישגים האקדמאיים. בין השנים 1961-1964 למד באוניברסיטה העברית בירושלים לתואר "בוגר" במדעים מדויקים. הוא סיים את לימודיו וזכה בתואר B.S.C בפיסיקה. כשנה לאחר מכן נשא לאישה את רותי, חברתו. בתקופה זו לימד בבית-ספר תיכון בבת-ים את מקצועות הפיסיקה והמתמטיקה. בתום שנה זו החליט להמשיך בלמודיו ונרשם ללמודי התואר השני בפיזיקה, באוניברסיטת תל-אביב. תוך כדי לימודים, עבד כעוזר הוראה בחוג שלו. מלחמת ששת הימים קטעה את לימודיו לתקופה קצרה והוא השתתף בקרבות בבקעת הירדן וברמת הגולן. בתום הקרבות חזר ללימודים וב- 1970 הוענק לו התואר מוסמך בפיסיקה. אחרי-כן המשיך מיד בלימודים לתואר דוקטור לפילוסופיה במדעים המדויקים. הוא החל בחיבור הדיסרטציה ועמד להשלימה כשפרצה מלחמת יום הכיפורים. במלחמה השתתף חיים בקרבות הבלימה ברמת הגולן בתפקיד קשר. ביום כ' בתשרי תשל"ד (16.10.1973), כשלחמה יחידתו סמוך לכפר ג'בע, נפגע בהפגזה ארטילרית ונהרג.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בנהריה. השאיר אחריו אישה ובן - עמית, והורים. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

האוניברסיטה העברית והאוניברסיטה של תל-אביב מעניקות מלגות על שמו להנצחת זכרו; לאחר מותו נתקבלה עבודת הדוקטורט שלו והוענק לו תואר דוקטור, מטעם האוניברסיטה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה