תפריט נגישות

סמל גיל לביא לוינסון ז"ל

גיל לביא
בן 43 בנפלו
בן שלומית ואברהם
נולד בעין חרוד
בי"ט בסיון תר"צ, 5/6/1930
התגורר בעין חרוד מאוחד
התגייס ב-ינואר 1950
שרת בחיל השריון, חיל הלוגיסטיקה חט' 645, גד' 134
נפל בקרב
בט"ו בתשרי תשל"ד, 11/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: הר יוסיפון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: קיבוץ עין חרוד מאוחד
הותיר: אישה, שני בנים ובת, אב, שני אחים ושתי אחיות

קורות חיים

גיל (ג'ינג'י), בן שולמית ואברהם, נולד ביום י"ט בסיון תר"ץ (5.6.1930) בעין חרוד. הוא למד בבית-הספר היסודי ובבית-הספר התיכון במשק. אחרי-כן למד בסמינר "אורנים" בטבעון ובאוניברסיטת תל-אביב.

הראשון שכינה את גיל בשם "הג'ינג'י" היה וינגייט, שעשה באותה תקופה בעין-חרוד ופקד על "פלוגות הלילה" שלו. גיל היה אז בן שמונה ושימש מעין קמע לחיילים הבריטים של הפלוגה. וינגייט היה ידוע בחיבתו לילדים וגיל בילה בחברתם של אנשי הפלוגה יותר מאשר בילה בכיתה. החיילים הוולשים בפלוגה כינוהו בשם "קלט", בחושבם אותו לוולשי כמותם, בגלל שערו האדמדם והנמשים הרבים בפניו.

לגיל היה דמיון עשיר וכוח המצאה מיוחד במינו. שובב גדול היה, תעלולן ואוהב הרפתקאות. הוא ניחן בחוש הומור דק מן הדק. אהב להתלוצץ ולהתבדח ולבדיחותיו היה גוון של חקיינות. חבריו מספרים, שקונדסיות ועורמה היו משמשים בערבוביה במעשיו. מעולם לא ראוהו עצוב ועצבני; הייתה בו שלווה וביטחון עצמי, אך רחוק היה מן ההתנשאות והגאווה. הוא היה נמרץ מאוד. עירני ושופע חיוניות, עקשן מאוד ומקפיד למלא כל משימה ולהצליח בכל אתגר שהציב לעצמו. סקרן היה, ביקורתי ומורד במוסכמות, נבון מאוד ובוחן כל עניין במחשבה שקולה ומעמיקה.

גיל החל את שירותו הצבאי בשורות ה"הגנה" והשתתף במבצע "חירם" לשחרור הגליל. הוא גוייס לצה"ל בתחילת ינואר 1950 והשתלם בקורס נהגי זחל"ם, בקורס סמלי חי"ר ובקורס מפקדי סיור. הוא היה חייל מצטיין. אחראי ומסור לתפקידו ואהוד על מפקדיו ועל חבריו.

במהלך שירותו במסגרת המילואים השתתף ב"מבצע קדש" והוענק לו "אות סיני" וכן השתתף במלחמה בשנת 1967, והוענק לו "אות מלחמת ששת הימים".

בשנת 1954 נשא לאישה את חברתו איה, וברבות הימים נולדו להם שני בנים ובת. כל ימיו היה בן נאמן להוריו, בעל מסור לאשתו ואב אוהב לילדיו.

לגיל היו תחביבים רבים. הוא היה חובב ספורט נלהב ואהב מאוד התעמלות על מכשירים, רכיבה על סוסים, שחייה וצלילה. הוא הרבה לקרוא ספרים בתחום מדעי הטבע ובעיקר בזואולוגיה. גם לרקוד אהב. אך יותר מכל אהב לטייל, בארץ ובחוץ לארץ. במקומות נידחים, לשוטט ולהתבונן בנופים ובאנשים שנקרו לו בדרכו. כל אדם, אמר פעם, הוא גילוי חד-פעמי ולכן יש בו עניין מיוחד.

במשק היה גיל מרכז המכוורת והשקיע בה הרבה מרץ והרבה שעות עבודה.

מטעם המחלקה לשיתוף בין-לאומי נשלח לסנגל והיה שם ארבע שנים מדריך בענייני גידול דבורים. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים היה גיל בטיול עם משפחתו ועם חבריו בשארם א-שייך. הוא חש מיד ליחידתו ובמוצאי יום-הכיפורים התייצב בה ונשלח לחזית ברמת הגולן. הוא השתתף בקרבות הבלימה נגד הסורים, ובקרב שהתחולל ביום ט"ו בתשרי תשל"ד (11.10.1973) מזרחית להר יוסיפון, פגע פגז פגיעה ישירה בנגמ"ש שלו וגיל נהרג במקום. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בעין חרוד. השאיר אחריו אישה, שני בנים ובת. אב, שני אחים ושתי אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "גיל היה חייל טוב ונאמן, ביצע בדבקות את כל המוטל עליו והיה אהוד על חבריו ועל מפקדיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה