תפריט נגישות

סמ"ר ערן נאור ז"ל

ערן נאור
בן 21 בנפלו
בן חיה ואריאל
נולד ברמת גן
בי"א באדר ב' תשכ"ב, 17/3/1962
התגייס ב-21.7.1980
שרת בחיל השריון ביסל"ש 857
נפל בעת מילוי תפקידו
בד' בניסן תשמ"ג, 18/3/1983
מקום נפילה: סמוך לכפר דהריה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

ערן, בן חיה ואריאל, נולד ביום י"א באדר ב' תשכ"ב (17.3.1962) ברמת-גן. לפני שמלאה לערן שנה אחת, עברה משפחתו לגור ברמת השרון. הוא למד בבית-הספר היסודי בנוה-מגן, המשיך את לימודיו התיכוניים ב"גימנסיה הרצליה" בתל-אביב, והשלים את לימודיו התיכוניים בבית-הספר המקיף ברמת השרון. עד גיל 16, השתייך ערן ל"מחנות עולים" ובתנועה זו אף השתלם בקורס מדריכים.

הוא הצטיין בציור,ובילדותו הרבה לצייר. אחרי הפסקה ממושכת חזר ערן לתחביבו, וצייר בשתי שנותיו האחרונות. הוא השאיר אחריו אוסף ציורים, מהם תמונות שמן.

ערן היה ער לצורכי הזולת, והתנדב לפעולות חברתיות בבית-הספר. הוא קיבל תעודת הצטיינות על פעילותו בבית-הספר.

ביולי 1980 התגייס ערן לצה"ל, ושירת בחיל השריון. הוא עבר קורס למקצועות טנקים, ובדצמבר 1980 עלה לדרגת רב"ט. כעבור כשנה אחת הוא עבר קורס מפקדי טנקים ועלה לדרגת סמל.

אולם ערן ביקש לעבוד עם בני אדם ולא עם רכב. הוא האמין שיוכל לתרום יותר לצה"ל כמדריך, והציע את שירותו במחנה האימונים של חיל השריון.

מפקדיו העריכו אותו ואת שירותו. בהערכת ציוניו נאמר: "ערן מצטיין תמיד בגישתו המבינה והדואגת לרווחתם של החיילים. מסירותו לעבודה הקנתה לו את הערכת מפקדיו". ואמנם, בתקופת שירותו בצה"ל התפתחו בערן תכונות של אחריות וכובד-ראש.

במלחמת "שלום הגליל" לחם ערן בחיל השריון. אחרי המלחמה הוא הועסק זמן קצר כגרפיקאי במחלקה להוצאה לאור של החיל, ובתפקיד זה מצא ביטוי לכשרונותיו. אולם הוא ביקש לחזור לתפקידו כמדריך בבסיס הטירונות, ומבוקשו ניתן לו.

בספטמבר 1982, הוא עלה לדרגת סמ"ר.

במרס 1983 היה ערן בתפקיד מבצעי בכביש חברון-באר-שבע, ליד הכפר דהריה. הוא נסע בג'יפ צבאי, הג'יפ התהפך וערן נהרג. בן 21 שנים הוא היה במותו.

הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול.

הוא השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה