תפריט נגישות

סמ"ר שלמה סלמן טבח ז"ל

שלמה טבח
בן 21 בנפלו
בן צביה ואברהם
נולד ברמת השרון
בכ' בחשוון תשכ"ט, 11/11/1968
התגייס ב-20.7.1987
שרת בחיל השריון חט' 211, גד' 9
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז בתשרי תש"נ, 26/10/1989
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 17, שורה: 7.
הותיר: הורים ואחות - נאוה

קורות חיים

בן צביה ואברהם. נולד ביום כ' בחשוון תשכ"ט (11.11.1968) ברמת-השרון. את לימודיו היסודיים סיים בבית-הספר 'עלומים' בעירו. הוא השלים את לימודיו התיכוניים בבית-הספר התיכון 'אלון' ברמת-השרון, וסיים את לימודיו בתיכון 'רון' בהרצליה. מחנכים שהכירוהו, מציינים את אופיו הנוח, את רגישותו הרבה ואת הרצון לעזור ולתמוך.

שלמה גויס לצה"ל באמצע יולי 1987 והוצב לחיל השריון. הוא עשה בחיל את המסלול הנדרש והגיע בסולם התפקידים לתפקיד מפקד טנק. הוא היה אחראי ומסור לתפקידו ושימש דוגמה לחבריו. כל שדרש מפקודיו, דרש מעצמו. בבית, למשפחתו, היה מקור לגאווה בשל יכולתו העצומה לעניק חום, ביטחון ואהבה. היה אופטימי, מרגיע ומעודד.

ביום כ"ז בתשרי תש"ן (26.10.1989) נפל שלמה בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית שאול.

השאיר אחריו הורים, ואחות - נאוה.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "שלמה היה אהוד ומקובל על חבריו, מפקדיו וחייליו. אהבתו למקצועו הצבאי היוותה סמל ודוגמה ביחידתו. ' משפחת עשת' כולה כואבת את מותו".

מדברי חברים ביחידה: "עולים וצפים זיכרונות, אלפי שברירים שניות במחיצתך. התמימות והיושר, דמותך השקטה. אותן עיניים כחולות, אשר כמהו בשקט לחופש. עד הרגע האחרון מילאת את תפקידך על הצד הטוב ביותר, למרות העייפות, והרגשתך הלא-טובה. ראית מולך מטרה שצריך לסיים, שאסור לערער על טיבה. מנסים להחיות ולזכור, לאסוף עוד תמונה, להמשיך את דרכך. כתף הלילה נחבוק כתף של אבן מזכרת תמונות יעלו, כמו מסך על במה, אך דומם מקולות, הרי סוף הצגה, הרי סוף דרכך, חייל של פלדה. פלוגת 'להב' שלך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה