תפריט נגישות

סמל משה הורביץ ז"ל

משה הורביץ
בן 27 בנפלו
בן הילדה וקורט
נולד ברמת יוחנן
בכ"ג בשבט תש"ו, 25/1/1946
התגייס ב-4.8.1964
שרת בחיל השריון, חיל הלוגיסטיקה גה"ס 243
נפל בקרב
בכ"ב בתשרי תשל"ד, 18/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

משה, בן הילדה וקורט, נולד ביום כ"ג בשבט תש"ו (25.1.1946) בקבוצת רמת יוחנן. את לימודיו היסודיים החל בבית-הספר "גוש זבולון" ברמת יוחנן וסיימם בבית-הספר האזורי העממי בתל-מונד. אחרי כן למד שנה אחת בבית-הספר "כצנלסון" בכפר סבא, וסיים את לימודיו התיכוניים במחזור הראשון בבית-הספר תיכון "השרון" ברמת השרון.

שנות ילדותו של משה עברו עליו בקבוצת רמת-יוחנן, שם למד להכיר את הטבע ואת חיי החברה. בהיותו כבן שתיים-עשרה עבר עם הוריו לגור בתל מונד, ואחרי כן עבר לרמת השרון, שם השלים את לימודיו התיכוניים. בכל מקומות מגוריו רכש לו חברים רבים, נקלט במהירות בכיתה ובחברה ותפס את מקומו בקרב בני גילו.

משה גויס לצה"ל בראשית אוגוסט 1964 והוצב לחיל ההספקה. הוא היה מש"ק הנפקה ובתפקיד זה שירת גם בתקופות של שירות מילואים פעיל, לאחר שיחרורו מהשירות הסדיר. חבריו ומפקדיו בצבא, בסדיר ובמילואים, כיבדו את משה ואהבו אותו. בעיקר זכה להערכה בשל גישתו האחראית לתפקידו והכרתו בחשיבות תפקידו ובצורך לטפל בקפדנות בכל פרט ופרט.

לאחר שהשתחרר מהשירות הסדיר החל ללמוד בבית הספר להנדסאים במגמה של אלקטרוניקה. משהשלים את לימודיו, עבר ללמוד תכנות ותכנון למחשב אלקטרוני. הקורס הראשון שהשתתף בו נערך בתל-אביב, על-ידי המדרשה למנהל מיסודה של הסתדרות הפקידים. הוא סיים את הקורס בהצלחה והתקבל לקורס למתכנתים, שנערך בירושלים על-ידי משרד החינוך והתרבות. הודות לשקידתו ולהבנתו סיים משה גם את הקורס הזה בהצטיינות והחל לעבוד במסגרת משרד החינוך והתרבות, בתפקיד טכנאי מחשבים - מתכנת (מנתח שיטות). כהשלמה ללימודיו השתתף בקורס לניתוח מערכות בירושלים. הוא זכה להערכה רבה בתחום התמחותו, והתקדמותו הייתה מהירה. הבנתו את המקצוע סייעה לו לשמש מרצה בקורס למתכנתים, שנערך בירושלים על-ידי משרד החינוך והתרבות בשנת 1972. תפקידו האחרון, בו שימש עד מלחמת יום הכיפורים, היה מתכנת בכיר בצוות שיטות, ביחידות לעיבוד נתונים במשרד החינוך והתרבות.

במלחמת יום הכיפורים השתתף משה בקרבות שנטשו בסיני נגד צבא מצרים. אור ליום כ"ג בתשרי תשל"ד (18.10.1973), נפגע בהפגזה שניחתה על גשר הצליחה, בעת שהוביל תחמושת, לכוחות הלוחמים. הוא נהרג והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית- שאול. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל. מפקד יחידתו כתב במכתב תנחומים להורים: "סמל משה הורביץ נפל במערכה בעת מילוי תפקידו. משה ז"ל שירת ביחידתנו בתפקידים אחראיים, בהם למדנו להכירו ולכבדו. במלחמת יום הכיפורים נטל חלק במשימות של הספקת תחמושת ודלק ליחידות הלוחמות. במסגרת זו נפל".

רשימה לזכרו פורסמה בחוברת זיכרון, שהוצאה לאור על-ידי "איגוד מנתחי מערכות לענ"א בישראל"; ברשימה לזכרו, שראתה אור בספר "בנינו" - לזכר בני רמת השרון, שנפלו במלחמה נאמר בין היתר: "מסיבות בריאות שירת בצה"ל בחיל ההספקה ומילא את תפקידו החיוני על הצד היותר טוב, בשעה שהוביל תחמושת ודלק ליחידות הלוחמות. המצרים המטירו ירי של קאטיושות לאזור הגשר בצפון האגם המר. בשל הירי הצפוף והמסוכן ביותר ירד משה מרכבו, יחד עם שני חבריו ליחידה, קצין וסמל. שלושתם מצאו מסתור בין בתוך שוחה ונהרגו יחד מפגיעה ישירה של טיל שפגע בהם".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה