תפריט נגישות

טוראי יוסף גויטה ז"ל

יוסף גויטה
בן 18 בנפלו
בן זולה וקלימו
נולד בטריפולי
בתשרי תש"ו, 9/1945
התגייס ב-אוגוסט 1962
שרת בחיל האויר טייסת תחזוקה
נפל בעת שירותו
בא' בחשוון תשכ"ד, 19/10/1963
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

נולד בספטמבר 1945 בטריפולי בלוב להוריו, קלימו וזולה. בשנת 1950 עלתה המשפחה לישראל והועברה למעברת רמת השרון. יוסף למד בבית הספר "יסוד התורה" ברמת השרון, אך בגלל מצבה הכלכלי הקשה של המשפחה הפסיק את לימודיו בגיל צעיר והתחיל לעבוד אצל קבלן מצבות. את מרבית הכסף שהשתכר מסר לאמו. כמו כן רכש לאביו סוס ועגלה, כדי שיוכל להתפרנס מהובלה. בבית הקטן והצר התגוררו תשע נפשות, ההורים, ארבע בנים ושלוש בנות. שאף להיות נהג, למד ועמד במבחני הרישוי. דהירה על אופנוע שרכש היתה תחביבו העיקרי. נפטר ב-19 באוקטובר 1963.



צעיר בעל נפש אידיאליסטית נלהבת.

בערה בו אהבת המולדת, אליה הגיע בגיל חמש, מגלות לוב. הדבר מצא את ביטויו הנמלץ והראוי להערכה שלא חיכה עד אשר יגוייס לצה"ל, אלא התייצב שנה לפני המועד שנקבע לו לפי גילו.

בצה"ל שירת כנהג ביחידות שונות של חיל האויר ושמח שהוא ממלא את תפקידו כראוי. שנה וחודשיים הספיק לשרת את העם במדים כשנקטף באיבו, בגיל שמונה עשרה בלבד, ממחלה ממארת.

קשור לעמו, לארצו, למשפחתו בכל נימי נפשו ועשה כל מה שהיה ביכולתו, כדי להקל על עול המשפחה. כשבא הביתה לחופשה הקדיש אותה לעבודה ואת אשר הרויח מסר לאמו, לה שימש משענת נאמנה בכל התלאות והמחלות שעברו עליה. כל אחיו ואחיותיו היו קשורים אליו בעבותות אהבה והערצה. היה חביב על כל חבריו ומשבא הביתה לחופשה קצרה, המה הבית מרוב מבקרים וידידים שבאו לשהות בחברתו ולהנות ממנה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה