תפריט נגישות

טוראי עוזי גרסטמן ז"ל

עוזי גרסטמן
בן 25 בנפלו
בן שושנה ומשה
נולד בתל אביב
בל' בשבט תש"ב, 17/2/1942
שרת בחיל השריון חט' 422, גד' 126
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: מעבר המיתלה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 3, שורה: 5, קבר: 5.

קורות חיים

גרסטמן עוזי, בנם יחידם של משה ושושנה, נולד ביום ל' בשבט תש"ב (17.2.1942) בתל-אביב. סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "תחכמוני" אשר בתל-אביב וכן את לימודיו בבית-הספר "אורט" אשר בהרצליה. לאחר מכן למד בחיפה בטכניון ערב להנדסת-בניין. היה מורה בבית-הספר המקצועי על-יד הטכניון וגם מורה בשפיים.

חבר היה לתלמידיו וגילה יחס סובלני לכולם. רצון טוב ואהבה למקצוע חוברו בו יחדיו ועיצבו את דמות המורה. את לב תלמידיו קנה בחיוכו הלבבי ובידיעותיו, ברוח ההומור שהיה בו, בחמימות ובידידות ששרו בשיעוריו בהם השקיע התלהבות וכובד ראש. הוא עצמו למד הרבה ואהב ללמד אחרים, ומה מאד שמח על הצלחת תלמידיו. אהב מוסיקה וספורט וטייל הרבה בארץ.

בפברואר 1960 גויס לצה"ל. בן נאמן היה לביתו וכשחזר הביתה לחופשה לא נח, תיקן ושיפץ את הבית וטיפל בגינה אשר אהב, כי זה היה משכן הוריו שרחש להם אהבה רבה. בפרוץ מלחמת ששת הימים היה במסגרת מילואים.

נפל ביום הרביעי לקרבותיה, הוא כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967) בקרב שנערך במעבר המתלה בלב סיני: סייר היה בגדודו ותוך כדי התקדמות במעבר נפגע מאש האויב. אומץ לב היה מתכונותיו וכן הפגין רוח הקרבה ואי רתיעה מכל סכנה.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

בחוברת לזכר בני רמת-השרון, שנפלו במלחמת ששת הימים, הועלה זכרו וברבעונו של אירגון המורים בבתי-הספר העל יסודיים הובאה רשימה עליו. בכרך ד' של "גוילי אש", ילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות ישראל, הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה