תפריט נגישות

רס"ל אמנון רון רינגוולד ז"ל

אמנון רון
בן 25 בנפלו
בן רות ודוד
נולד בכפר רופין
בא' בשבט תש"ג, 7/1/1943
התגורר בחיפה
התגייס ב-אוגוסט 1961
שרת בחיל הים אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: אשה וילד

קורות חיים

בן דוד ורות. נולד ביום א' בשבט תש"ג (7.1.1943) בכפר-רופין כבן להורים חברי הקיבוץ שלאחר עוזבם את הקיבוץ התיישבו בקרית-בנימין. אמנון למד זמן מה בקבוצת רמת-יוחנן ולאחר מכן במעיין צבי ולבסוף בבית הספר התיכון בכפר אתא. אמנון אהב מאוד את הספורט ובעיקר חיבב אתלטיקה קלה. בהיותו בן ט"ז החל לעבוד ב"וולקן" והמשיך ללמוד את לימודיו התיכוניים ב"בית הפקיד", עד שסיים את לימודיו.

באוגוסט 1961 גויס לצה"ל והחל בקומנדו הימי. לאחר מכן ביקש לעבור לצוללת. הוא הצטרף לקורס האלחוטנים אשר אותו סיים בהצטיינות, עבר שורה של מבדקים קשים ואחר כך יצא להפלגות, לאימונים באנגליה ובמקומות אחרים. לאחר קורס-הצוללנים החליט להמשיך ולשרת בצבא. הוא רצה להמשיך כשנתיים בצבא ולאחר מכן נשא את נפשו ללימודים.

בשנת 1966 עבר ל"תנין". במלחמת ששת הימים נמצא ב"תנין" שפעלה ליד חופי האויב באלכסנדריה, על כך זכה ברקע אדום קרבי, ובאות הצוללן. בינתיים הגיעה אליו ההצעה לנסוע לאנגליה ולהצטרף לצוות ה"דקר" - והוא קיבל אותה וזאת מתוך מגמה לשוב לארץ ולהתחיל בלימודיו בטכניון, למרבה הצער לא זכה להגשים את חלומו בחיים האזרחיים וליהנות מגידול בנו. אמנון האלחוטן היה המפקח על קליטת החדשות ושידורן ברמקולים והאחראי גם לקשר הקבוע של הצוללת עם העולם החיצון. אך משהגיע זמן יציאת הצוללת הביתה, כשהיא הייתה כבר בנתיב הים שבין גיברלטר לחיפה, ניתק עמה הקשר ושוב לא נתחדש. זה היה ביום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968). הרבנות הראשית הצבאית קבעה כי תאריך פטירתו של אמנון, בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא יום כ"ט בטבת תשכ"ח (30.1.1968). הניח אישה וילד.

כיון שאמנון נימנה עם חברי הצוות הנעדרים, הוצבה לו מצבת-זיכרון בתוך האנדרטה לזכר אנשי "דקר" בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. בספרו של ערן שורר "ששה ימים ב'דקר'" הוקדשו מספר עמודים לאמנון ולתולדותיו ואף תמונתו משובצת בתוכם.



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה