תפריט נגישות

רב"ט בצלאל עוזרי ז"ל

בצלאל עוזרי
בן 20 בנפלו
בן אסתר ואברהם
נולד ברעננה
בכ"א בטבת תש"ח, 3/1/1948
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל הים אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים

קורות חיים

בן אברהם ואסתר. נולד ביום כ"א בטבת תש"ח (3.1.1948) ברעננה. כאשר הגיע בגיל-הלימודים למד בבית-הספר "יבנה" שבמקום. עוד בהיותו בגיל רך למד לקרוא לפי טעמי-המקרא; אביו שקד להדריכו בקריאה זו ולא היה קץ לשמחת האב כאשר בצלאל עלה לתורה מדי שבת והנעים בקולו בקריאתו להנאת כל שומעיו. אחרי שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי למד בבית-הספר התיכון "מורשת" שבכפר-סבא. הוא הוכיח את עצמו כתלמיד מוכשר המצטיין בלימודיו. כן היה פעיל מאד בחיי-החברה בכיתתו. היה חבר ועד-הכיתה, אהב לארגן מסיבות, טיולים ואירועים חברותיים אחרים. פרט לכך היה נהנה ממלאכת-כפיו האמנותית. היה חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד". אהב מאד לעסוק בספורט וביחוד בכדורגל. כן היה מנצל את שעות-הפנאי שלו להשתלמות מעמיקה במקצוע שבו בחר, הלא הוא מקצוע החשמלאות. בשקידה רבה עבד במקצוע זה והצליח יפה, אלא שהתקופה אשר בה עבד היתה קצרה, כי הגיע מועד גיוסו לצה"ל; זה היה בנובמבר 1965.

בצה"ל מצא בצלאל הזדמנות להתקדם במקצועו וניתנה לו האפשרות לעבור קורסים אחדים קשים ביותר. שקדנותו ורצונו סייעו לו להתגבר על המכשולים ואמנם לאחר כמה חדשים של לימוד אינטנסיבי היה שמח בחלקו. שירת בחיל-הים ועוד הוא אמור להשתלם בקורסים נוספים נאלץ לותר עליהם, כי הוא נשלח לאנגליה (לפורטסמות) כדי להצטרף לשייטת-הצוללות ולהיות לאחד מאנשי-"דקר". כצוללן הוסמך במארס 1967. בהיותו בחוץ-לארץ הרבה לכתוב למשפחה ולספר על געגועיו לבית ולארץ; בייחוד חסרה לו אווירת-החג המיוחדת של הארץ. באחד ממכתביו הוא אף כתב על תכניותיו; ברור היה לו מה הוא עתיד לעשות בימים יבואו; הוא רצה לשרת בצבא-הקבע והוא ראה לנגד עיניו את שלבי-התקדמותו. אך המוות הקדים אותו בהיותו רק בצעדיו הראשונים בבניין- עתידו, כי בהיות הצוללת בדרכה הביתה, כתום עבודת השיפוצים בה, ניתק הקשר עמה ולא נתחדש שוב; זה היה ביום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968), כאשר הצוללת היתה בנתיב-הים שבין גיברלטר לנמל-הבית.

הרבנות הצבאית הראשית קבעה כי תאריך-פטירתו של בצלאל, בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא יום כ"ט בטבת תשכ"ח (31.1.1968). כיון שבצלאל נמנה עם חברי-הצוות הנעדרים הוצבה לו מצבת-זכרון בתוך האנדרטה לזכר אנשי-"דקר" אשר בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

תמונתו הובאה בספרו של ערן שורר "ששה ימים ב'דקר' " ובן הונצח שמו. כן הועלה זכרו בחוברת שהוציאה המועצה המקומית של רעננה.



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה