תפריט נגישות

סגן גיורא שוהם ז"ל

מפקדו וחברו מספרים


מדברי מפקדו:
גיורא היה מקובל מאוד על חבריו בבסיס, בעל רעיונות מקוריים, לא בקלות נכנע למוסכמות והיה תמיד פתוח לכל רעיון שטומן בתוכו את הנעלם .
עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים , בהיותו מדריך בבסיס עשה את הכל מעל ומעבר כדי לתת את חלקו. הצטרף ליחידה מובחרת של צה"ל, איתה לחם בגזרת סואץ ושם נפל .
בבית ספר לחיל רגלים ייזכר גיורא כקצין מוכשר ,חרוץ ושואף לעשייה .
דברי אחד מחברי הסיירת של גיורא:
פגשתיו בג'וליס בשבוע הראשון למלחמה ,בלילה שבין יום שלישי לרביעי. שם התארגנו בפלוגת סיור של גדוד שריון שהוקם. אמורים היינו להיות רכובים על ג'יפי סיור ותו"לרים … אני צורפתי לקומנדקר עם חבורה לא מוכרת לי .נאמר לי שאלה קצינים בתפקידים שונים שצורפו לגדוד.
פתאום פרצוף מוכר , השיער הבלונדיני הזה, העמידה הזו … נדמה לי שהיה מאושר לפגוש אדם מוכר. גיורא ואיציק צורפו לכוח שלנו בתור צלפים …
למחרת נענו דרומה ,שיירה עצומה של נושאי טנקים ,ג'יפים ושאר כלים … שוחחנו…
זוכר אני שגיורא היה ממש מאושר שהצטרף אלינו ,שתהיה לו הזדמנות לעשות משהו , להיות שותף ,להיות בכח לוחם. אני זוכר את משפט הפרידה שאמר לי מנגמ"ש הפיקוד: שמור על עצמך …בחצי חיוך כמובן .
בפרוץ מלחמת יום הכיפורים הצטרף ליחידה קרבית מובחרת , שירדה לעבר תעלת סואץ , ספח לגדוד עמו עבר את קרבות הבלימה . לחם בחווה הסינית ,השתתף במערכה להבטחת ראש הגשר ,בצליחת התעלה ובקרבות בעומק שטח האוייב ממערב לתעלה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה