תפריט נגישות

סגן ד''ר יואב ישראל פינדלינג ז"ל

עדויות


מעיד עליו אחד ממוריו קלמן יוסף, שקיבל לידיו את יואב, בן האחת עשרה, בשמשו מנהל בית הספר העממי ברמת השרון. " הגיע נער צנום, חוור פנים שזיק של תוגה עמוקה ניבט מעיניו. מכיוון שלא למד באופן סדיר הוצע לו להצטרף לכיתה לפי גילו ולא לפי ידיעותיו, הצעה שכל נער היה מקבלה ברצון, אולם להפתעת הכל, יואב דחה אותה. דעתו נתקבלה בלית ברירה.
כבר מראשיתו הפליא את חבר המורים בהחלטתו הנחושה ובהגיונו הרב שלא תאם את גילו - כותב המנהל וממשיך: עד מהרה נוכחנו כי יש לנו עניין עם נער בלתי רגיל, שחונן בכשרונות מצויני(מתוך "בנינו", רמת השרון, תשל"ו)ם, בתפיסה חדה ומהירה, בחריצות וההתמדה ללא ליאות... תוך זמן קצר הועלה לכיתה גבוהה, לא רק התערה בכיתה, אלא נעשה הדובר שלה. דבריו נשמעו בחברת הילדים. כינוהו "מצפון הכיתה". לא סבל שום עוול שנגרם לילד מצד מורה או מצד תלמיד לחברו. תוך כדי כך הבחנו בקו נוסף באופיו שהנחה אותו אחר כך במשך כל ימי חייו הקצרים. זו רגישותו המיוחדת לסבלו של כל אדם במצוקה. הוא נעשה אח ורע לכל ילד במצוקה - ובאיזו כיתה אין ילדים כאלה? - אם זה ילד חלש בלימודים או קשה הסתגלות לחברו וכו'. יואב עוזר, מעודד ותומך. אח ורע לכל ילד מר נפש.
ומעדות לעדות. ממנהל בית הספר, בו למד, לאחד מחבריו לספסל הלימודים באמריקה, יחזקאל ר. הוא מעיד איזה כשרונות נדירים ומיוחדים הוכיח יואב בעבודתו, בהיותו חלוץ הריפוי הקבוצתי לפושעים צעירים בניו יורק. לדבר חשיבות מיוחדת, הרי הבריונות הפכה אורח חיים בכל אתר ואתר. בפה פעור האזינו חבריו לשיטות שיואב פיתח בשטח זה, טכניקות המהוות כיום בסיס מוכר אשר נוסה בחקר התופעות ובניסיונות לעקור אותה מן השורש.
והנה מעשה שהיה: באחד הימים הובאה קבוצת פושעים צעירים על ידי משטרת ניו יורק לד"ר פינדלינג וניתנה להם הברירה לעבור לטיפולו או ללכת ישר לבית הסוהר: בלית ברירה ובדחייה מופגנת בחרו הצעירים ביואב ו"העדיפו" אותו על מאסר בפועל. יואב בדק את תיקי הבריונים הצעירים במשטרה ולאחר מכן תקף אותם ב"זעם" והאשימם שהם פושעים עלובים, בישי גדא וראויים לרחמים מבחינה "מקצועית".
אם ברצונכם לעסוק גם להבא בשוד - גער בהם - אזי לפחות תרכשו לעצמכם ידע מקצועי ותתגאו בו.
קיצורו של דבר יואב פתח להם קורס ל... פירוק מנעולים, פריצתם, והרכבתם וכיוצא באלו מלאכות חשודות ומפוקפקות לכל הדעות.
הסיום של הקורס ושל הטיפול היה מפתיע. רובם ככולם מקרב הפושעים הצעירים הפכו לשרברבים וחדלו להיות פורצים וגנבים. פיתוח הטכניקה ויישומה היו מתחילתם ועד סופם המפתיע המצאתו המקורית של יואב.
כמו כן עסק במחקרים מעמיקים בתחום הדו לשוניות אצל ילדים אשר טרם ראו אור ומשיתפרסמו ייהפכו ללא ספק אבני יסוד בנושא זה.
פעולתו המבורכת נמשכה ממש עד יומו האחרון. בימי המלחמה היה לוחם בין לוחמים, אולם תוך כדי מילוי תפקידו הצבאי מילא בלי משים גם תפקיד אחר: הוא סייע לחבריו לנשק להתגבר על בעיותיהם הנפשיות מבלי שהם יהיו מודעים לכישוריו. רבים וטובים חבים לו את בריאותם הנפשית.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה