תפריט נגישות

רס"ן שאול צ'רניחובסקי ז"ל

שאול צ'רניחובסקי
בן 40 בנפלו
בן נעמי ויעקב
נולד בצ'ילה
בה' בתשרי תשי"ב, 5/10/1951
התגייס ב-יולי 1972
שרת בחיל האויר טייסת תעופה
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בניסן תשמ"ב, 22/4/1992
מקום נפילה: חברון
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה, שני בנים, הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן נעמי ויעקב. נולד ביום ה' בתשרי תשי"ב (5.10.1951) בצ'ילה. שאול למד בבית-הספר היסודי העברי בארגנטינה ובבית-הספר התיכון הצבאי ולאחר-מכן המשיך באוניברסיטה ולמד פסיכולוגיה. היה חבר בתנועת-הנוער הציונית בארגנטינה ובשנת 1971 עלה לבדו לישראל, בניגוד לדעת משפחתו. שאול למד באולפן לעברית בקיבוץ גן שמואל. הוא רכש את השפה העברית והתחיל להתערות בישראל. בשנת 1973 עלתה משפחתו של שאול לישראל.

בתחילת חודש יולי 1972 גויס שאול לשירות חובה בצה"ל. הוא סיים טירונות והוצב בחיל האוויר, ביחידת הנ"מ. הוא נשלח לקורס קשר מיוחד ליחידות נ"מ. ולקורס מ"כים, שבסיומו קיבל דרגת רב"ט. הוא המשיך מסלולו בקורס קציני אג"ם והשתלם בקורס קציני נ"מ. הוא הצטרף לסגל הפיקוד ושירת בתפקיד מ"פ וסגן מפקד סוללה. בשנת 1974 חתם שאול על שירות בצבא הקבע והוצב לשרת בסגל ההדרכה בבית-הספר לנ"מ. בחוות-הדעת על קצינים כתבו מפקדיו: "שאול הוכיח אחריות ומסירות, גילה מוטיבציה גבוהה. הצטיין בעיקר בתפקידי הדרכה".

בשנת 1977 עבר שאול ביוזמתו הסבה לחיל השריון. הוא עבר את מסלול חיל השריון מתחילתו, למד את מקצועות הטנקים ויצא לקורס קצינים של החיל. בסיומו נשלח לשרת בתפקיד קצין אג"ם באחת מיחידות השריון ובהמשך שירת כקצין הדרכה וכקמב"ץ. בשנת 1984 סיים שאול את שירותו בצבא הקבע. באמצע חודש אפריל 1992 נקרא שאול לשירות מילואים פעיל. הוא יצא ליחידתו, לשמש אחראי האבטחה במערת המכפלה. ביום י"ט בניסן תשמ"ב (22.4.1992) נפל בעת מילוי תפקידו. בן ארבעים היה בנופלו. שאול הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית שאול. הותיר אחריו רעיה - חנה ושני בנים - רון ונדב, הורים, אח - יותי ואחות - שרה.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "בתקופה הקצרה ששהה שאול ביחידה ניתן היה להבחין בחינוך הטוב שקיבל בביתכם. אלו באו לביטוי ביחסו החיובי לצבא, באהבתו למדינה וברצונו לבצע בשלמות את כל המשימות שהיו באחריותו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה