תפריט נגישות

רב"ט דניאל דני גואטה ז"ל

קו"ח מתוך ספר "בנינו", רמת השרון


דן נולד ב-7 באפריל 1957 בטוניס. כשהיה בן ארבע עלתה משפחתו ארצה והתיישבה ברמת השרון. הוא למד בבית הספר היסודי ממלכתי ג' ואחר כך עבר לבית ספר אורנים עד שסיים את לימודיו היסודיים. לאחר מכן למד במשך שנתיים בתיכון המקצועי ע"ש רוטברג שרטוט אדריכלי. בצה"ל שירת ביחידת המחשבים בשלישות הראשית והצטיין בתפקידו עד ליום מותו בתאונת דרכים ב-22 ביוני 1977.
לאחר שתי שנות לימוד בבית הספר התיכון ע"ש רוטברג המשיך דני בלימודי שרטוט בערבים.
בד בבד עם לימודיו, עסק בעבודות מדידה של כבישים לבסיסי צה"ל ברחבי סיני.
דני היה בעל כשרון ליצור ולתקן דברים, ככה בילדותו ידע לתקן את אופניו וכשגדל והתבגר נהג לטפל ולתקן את האופנוע שקנה בכספו שלו. את כישוריו הטכניים והאומנותיים ביטא בהצלחה באחזקת הבית והגינה בבית הוריו.
הוא התמנה להיות אחראי על כל אחזקת הבית; הוא ריצף את שבילי הגינה בצורה דקורטיבית וקישטה בעזרת צדפים שאסף בחופי הים, הקים מחסן כלים לתפארת בחצר הבית והתקין גדר עץ סביב הגינה כשהתגייס לצה"ל בשנת 1975 רצה להצטרף ליחידה קרבית כדי לתרום למדינה את מיטב מרצו ויכולתו, אך נאלץ להתפק בשירות ביחידת המחשבים של השלישות הראשית, בגין סעיף ראיה. הוא התאקלם במהרה והיה אהוב ומקובל על חבריו ועל מפקדיו. לימים יכתוב עליו מפקדו "...דני נהרג והוא בן עשרים שנה בלבד בראשית דרכו כבוגר באמצע תקופת שירותו בצבא ההגנה לישראל.
על שורותינו נמנה שנתיים ימים. למדנו להכיר אותו כחבר ורע. נאהב, עליז ברוחו מקובל אהוד על חבריו הרבים ביחידה. הוא היה חייל למופת, ביצע את המוטל עליו בנאמנות ובחריצות ובשביעות רצונם המלאה של מפקדיו.
לכם משפחת גואטה היקרה אבד בן יקר.
צה"ל איבד חייל מסור למפקדיו, וחבריו ליחידה ישאו זיכרו האהוב בליבם".
ביום 22 ביוני 1977 נסע דני לבקר את אחותו שילדה לא מכבר. בשובו הביתה נפגע בתאונת דרכים ונפטר מפצעיו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה