תפריט נגישות

אל"ם עוזי יאירי ז"ל

סיפור חייו

אל"מ עוזי יאירי ז"ל נולד ביום י"ב באב תרצ"ו, 31.7.1936 ברמת-גן לברוך וחביבה.
בשנת 1938 נשלחה משפחת יאירי להתגורר בשכונת "מולדת" במזרח חולון ע"י "ההגנה".
בהיותו בן 6 נסע אל"מ עוזי יאירי ז"ל מדי יום לבית הספר "אליאנס" שבתל אביב. במשך הזמן עבר ללמוד בבית הספר "בילו" כיוון ששם למדו יותר עברית. עם תחילתה של מלחמת השחרור עבר אל"מ עוזי יאירי ז"ל ללמוד בבית הספר היסודי "גורדון" בחולון, והמשיך בתיכון "אורט" שביפו. את לימודיו התיכוניים סיים כאשר היה קצין בצה"ל. לאחר מספר שנים סיים את לימודי התואר הראשון במדעי המדינה וכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים.
אל"מ עוזי יאירי ז"ל התגייס לצה"ל במרץ 1955 והתנדב לנח"ל. הוא התקדם בתפקידו והיה למפקד-כיתה בדרגת סמל. לאחר מכן עבר אל"מ עוזי יאירי ז"ל לנח"ל המוצנח ושירת ביחידה שמוטה גור פיקד עליה.
תודות לכישרונותיו ושאיפותיו מרחיקות הלכת, עלה במהירות רבה בשלבי הפיקוד. אל"מ עוזי יאירי ז"ל סיים קורס קצינים תוך כדי השתתפות בפעולות תגמול רבות ובקרבות רבים. במהלך מלחמת ששת הימים היה אל"מ עוזי יאירי ז"ל מפקד סיירת בדרגת רס"ן ופיקד על פעולות רבות וחשובות של הסיירת.
בשנת 1969 יצא אל"מ עוזי יאירי ז"ל לארה"ב, שם השלים את לימודיו בבית הספר לפיקוד ומטה של הצבא האמריקאי. בשנת 1970 שב לישראל ומונה לסגן מפקד חטיבת הצנחנים. לאחר מכן מונה לראש לשכתו של הרמטכ"ל דאז, חיים בר-לב ז"ל ולאחר סיום תפקיד זה מונה למח"ט צנחנים. כדי ללמוד את הצד המבצעי של תפקידו, החליט אל"מ עוזי יאירי ז"ל להשתלם בטיס וסיים קורס טיס של הצבא האמריקאי.
במלחמת יוה"כ היה אל"מ עוזי יאירי ז"ל מח"ט צנחנים אשר איבד במהלך הקרבות הקשים חיילים רבים, מה שעורר בו תמורה נפשית עמוקה. לאחר מלחמת יוה"כ מונה אל"מ עוזי יאירי ז"ל לתפקידים במפקדת קצין צנחנים ראשי ובאגף המודיעין. מילוי תפקידים אלו עזרו לו להתאושש מהמשבר הקשה שעבר עליו במלחמה.
בתאריך 6.3.1975, כ"ג באדר תשל"ה, נפל אל"מ עוזי יאירי ז"ל בקרב על מלון סבוי שבתל אביב.
אל"מ עוזי יאירי ז"ל לא היה אמור להשתתף בפעולה כנגד המחבלים שחדרו לבית המלון. אך כשהגיע למקום, בתוקף תפקידו כאיש מודיעין, נטל נשק והצטרף לשתי החוליות שחדרו לבניין.
אל"מ עוזי יאירי ז"ל הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.
הותיר אחריו הורים, אלמנה - דליה, וחמישה ילדים - טל, יעל, יובל, גל ומיכל.
יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה