תפריט נגישות

סמ"ר אילן כהן ז"ל

אילן כהן
בן 21 בנפלו
בן אנדרה ואמיל-שמואל
נולד במעגן מיכאל
בכ"ו באלול תשכ"ב, 25/9/1962
התגורר ברמת השרון
התגייס ב-פברואר 1981
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 430
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז באדר א' תשמ"ג, 28/2/1983
מקום נפילה: לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 16, שורה: 6, קבר: 1.
הותיר: אם ושתי אחיות

קורות חיים

בן אנדרה ואמיל-שמואל ז"ל, נולד ביום כ"ו באלול תשכ"ב (25.9.1962) בקיבוץ מעגן מיכאל. אילן החל ללמוד בבית-הספר היסודי בכפר ויתקין, המשיך ולמד שנתיים בבית-הספר על-שם אוסישקין ברמת-השרון וסיים את חוק לימודיו בבית-הספר התיכון המקיף ברמת השרון, במגמת היסטוריה. אילן היה עלם חביב ונוח לבריות. הוא מצא על נקלה שפה משותפת עם אביו החורג ובני משפחתו, והתייחס אליהם כאחים ואחיות של ממש.

אילן גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1981, והתנדב לחיל השריון. לאחר הטירונות הוא סיים בהצלחה קורס מפקדי טנקים, והוצב כמט"ק בגדוד שריון. בשל הצטיינות במילוי תפקיד מפקד טנק, מינוהו מפקדיו לתפקיד של רב-סמל פלוגתי בפלוגת טנקים מבצעית.

ביום ט"ז באדר תשמ"ג (28.2.1983), כאשר נע הגדוד לעמדות תעסוקה מבצעית בלבנון, נפל סמל אילן בעת מילוי תפקידו, והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

לאחר נופלו הועלה אילן לדרגת סמל-ראשון. הוא השאיר אחריו אם ושתי אחיות.

במכתב התנחומים למשפחה האבלה, כתב מפקדו: "כאחד המפקדים הוותיקים בפלוגה, הצליח אילן לגבש סביבו את החיילים והמפקדים וליצור אווירת משמעת עצמית וחברות בין כל חיילי הפלוגה. פועלו ושיטת עבודתו של אילן כמפקד שימשו ומשמשים כיום נושא לחיקוי על-ידי כל המפקדים בגדוד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה