תפריט נגישות

טוראי ישראל לוי לויקה ז"ל

ישראל לוי
בן 33 בנפלו
בן מרים ויהודה (ליאון)
נולד בתורכיה
בתרע"ה, 1915
שרת בהגנה
נפל בפעילות מבצעית
בב' באדר א' תש"ח, 12/2/1948
מקום קבורה: עפולה
הותיר: אשה ושתי בנות

קורות חיים

בן יהודה (ליאון) ומרים. נולד בשנת 1915 בקונסטנטינופול שבתורכיה.

עלה לארץ בשנת 1923. בשנת 1937 הוצעה לו בעפולה עבודה אחראית ומושכת, שיש בה משום שירות לישובים שבעמק - הלא היא ההשגחה על קוי החשמל. את ההצעה קיבל ברצון והיה ממלא תפקידו זה מתוך מסירות ושקידה. בעקיפין ולמישרין עסק בעניני ה"הגנה". משיכתו לספורט המריצה אותו להיות בין מארגני הפעולה הספורטיבית של "הפועל" במקום. בעצם ימי מלחמת-העולם השניה, בשנות הסבל והשואה, ביקש מאת חברת החשמל לשחררו לשם התגייסות, אולם התשובה היתה שלילית, כי רבים הם תפקידי העובדים בשירותי החשמל למשקי העמק הזקוקים לשמירה, הגנה, מאור וכוח. אכזבתו בקבלו את התשובה הגבירה את מסירותו ל"הגנה" ולעניניה. היה בעל מזג טוב, נוח לבריות, ותמיד היה מוכן לתת יד לנצרך ולחלש.

בימי מלחמת-הקוממיות היה העמק שבקרבת המשולש נתון לפגעי הכנופיות הרבות והחבלות בידי האויב היו מרובות. התיקונים היו חיוניים וישראל לא מנע טורח מעצמו ועבד ללא הפוגה בהדרכה ובפיקוח על העבודה ובשעות הערב היה נמצא בגבולות העיר כמפקד על עמדה.

ביום ב' באדר א' תש"ח (12.2.1948), כאשר נתקבלה הידיעה שקוי מתח גבוה שוב אינם מספקים אור וכוח לעפולה ולישובים רבים, יצאו ישראל וחבריו לואדי ערה, כדי לברר את מקום החבלה ולתקנה; המשוריין בו נסעו היה נהוג בידי אנגלים מזויינים. במבצע זה נרצח ישראל על-ידי ערבים שהתנפלו עליו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בעפולה. הניח אשה ושתי בנות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה